BEÏNVLOEDING & VERBINDINGSTECHNIEKEN ONTRAFELD

De training voor professionals om eigenaar te worden in elke situatie en de tools leert om deze te beïnvloeden. Ook persoonlijk.

BEÏNVLOEDING &
VERBINDINGSTECHNIEKEN
ONTRAFELD

De training voor professionals om eigenaar te worden in elke situatie en de tools leert om deze te beïnvloeden. Ook persoonlijk.

LEER WAARNEMEN WAT ANDEREN NIET WAARNEMEN

BEÏNVLOEDINGS

PSYCHOLOGIE

In deze training maken we gebruik van de wetenschappelijke technieken uit de  beïnvloedingspsychologie. Deze draait om doordringen in de diepte van het psyche van het zelf om daar bewust de onbewuste processen te activeren welke gedrag aanstuurt. Wat zit daar in het onbewuste?

DIEPTE
PSYCHOLOGIE

 We gebruiken de inzichten vanuit de diepte psychologie oftewel analytische psychologie van Carl Gustav Jung. Denk daarbij aan begrippen als archetypes en schaduwwerk. Wat werkt er diep vanuit ons onbewuste in ons door. Hoe integreren we dat in ons professionele leven.

NEURO LINGUÏSTISCH PROGRAMMEREN

We maken gebruik van strategieën uit de NLP. NLP houdt zich bezig met wat mensen doen, voelen, denken. Hoe werkt dit intern en extern. NLP draait om krachtige technieken om doelen te bereiken, effectieve communicatie en persoonlijke ontwikkeling.

Het geeft inzicht in je onbewuste.

DOEL VAN BEÏNVLOEDING & VERBINDINGSTECHNIEKEN ONTRAFELD

Het trainen draait om de vaardigheden van beïnvloeding, communicatie en verbinding in een professionele omgeving.

Professionele ontwikkeling staat nooit stil; daarom is deze training ontwikkeld om je te begeleiden in deze voortdurende evolutie. De training biedt een breder fundament voor je professionele vaardigheden en leert je enerzijds ethische beïnvloedingstools en verrijkt anderzijds je communicatievaardigheden, zodat je op een dieper niveau kunt verbinden.

We maken gebruik van de levenskunstmethode, die draait om beïnvloeding, verbinding en communicatie in een professionele context. Deze methode biedt inzicht in hoe het onbewuste werkt en opent mogelijkheden om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken.

Het doel is om zowel de ander als jezelf beter te begrijpen en te leren kennen, zodat je eigenaarschap kunt nemen over de situatie en deze ethisch kunt beïnvloeden. Dit resulteert in diepere verbindingen, krachtige communicatie en persoonlijke groei.

Hierdoor ben je beter in staat je doelen te bereiken en een groei in bewustzijn te ervaren. Dit maakt je niet alleen aantrekkelijker als mens om mee te verbinden, zowel professioneel als privé, maar stelt je ook in staat om op een effectievere manier te communiceren en te interageren.

KRIJG MEER BEWUSTZIJN OP HET ONBEWUSTE PROCESSEN

Neurowetenschap heeft aangetoond dat we per seconde 11.200.000 bits aan informatie ontvangen in ons onderbewustzijn. Slechts 60 bits per seconde worden bewust verwerkt door ons brein. Dat betekent dat er maar liefst 200.000 keer meer informatie wordt verwerkt in ons onderbewustzijn. Dus, terwijl we denken dat we ons bewust zijn van onze gedragingen, keuzes en gevoelens, weten we eigenlijk niet eens waarom we doen wat we doen.

Ga met ons mee op een reis door de processen van het onderbewustzijn en ontdek waarom mensen handelen zoals ze doen. Ontdek waarom jij doet wat je doet en hoe je dit ethisch kunt beïnvloeden.

KRIJG MEER BEWUSTZIJN OP HET ONBEWUSTE PROCESSEN

Neurowetenschap heeft aangetoond dat we per seconde 11.200.000 bits aan informatie ontvangen in ons onderbewustzijn. Slechts 60 bits per seconde worden bewust verwerkt door ons brein. Dat betekent dat er maar liefst 200.000 keer meer informatie wordt verwerkt in ons onderbewustzijn. Dus, terwijl we denken dat we ons bewust zijn van onze gedragingen, keuzes en gevoelens, weten we eigenlijk niet eens waarom we doen wat we doen.

Ga met ons mee op een reis door de processen van het onderbewustzijn en ontdek waarom mensen handelen zoals ze doen. Ontdek waarom jij doet wat je doet en hoe je dit ethisch kunt beïnvloeden.

HET PROBLEEM...

In onze (professionele) gesprekken zijn we onbewust bezig met verhalen die we onszelf vertellen. We nemen het verhaal van de ander waar zonder echt te luisteren, zonder de ander echt te zien en zonder diep te voelen wat de ander werkelijk bedoelt. We vullen de leegtes in met aannames, verwachtingen en denken dat we het antwoord al weten. Hierdoor raken we de verbinding met onszelf en met de ander kwijt. Als we vervolgens toenadering zoeken in een (professionele) relatie, worden we vaak teleurgesteld in de uitkomst. Relaties met onze werkgever, ons personeel, onze collega's, onze privérelaties en zelfs onze seksuele relaties laten vaker leegte achter dan complete vervulling. We halen misschien een 'deal' binnen op basis van kennis, maar nog vaker blijven we achter met een 'leeg' gevoel, dat we vervolgens proberen te vullen op allerlei manieren. We zoeken verklaringen, creëren verhalen, of vullen onszelf fysiek aan met allerlei destructief gedrag dat even voor een goed gevoel zorgt."

DE OPLOSSING

Diepgaande verbinding, krachtige communicatie en intensief het leven beïnvloeden zodat je elk doel behaalt. Dit bereik je door wetenschappelijke technieken uit de beïnvloedingspsychologie te combineren met strategieën uit NLP en deze te benaderen met inzichten uit de dieptepsychologie, ook bekend als analytische psychologie van Carl Gustav Jung.


null

DE REIS

BEÏNVLOEDING

Hoe werkt beïnvloeding en beïnvloed je de ander?

COMMUNICATIE

Hoe werkt nu diepe communicatie met jezelf en de ander.

PERSOONLIJKE

GROEI

Wie, wat en hoe zit het met jezelf.

WAAR KUNNEN WE MEE AAN DE SLAG?


    • Beïnvloeding van het brein, neocortex, reptielenbrein

    • Universele beïnvloedingsstrategieën van Cialdini

    • Gunfactor 

    • Informatieverwerkingssystemen mentaal

    • Salesstrategieën

    • De taal van het onbewuste

    • Emoties

    • De verschillen tussen de man en de vrouw

    • Aantrekkingskracht

    • Wat is nu het bewuste en het onbewuste

    • Neurologische niveau’s van Gregory Bateson

    • NLP Coach model

    • NLP communicatiemodel

    • NLP vooronderstellingen

    • Diverse NLP technieken

    • Doelen 

    • Metamodel - taalpatronen

    • Taalstructuren in communicatie

    • Miltontaal

    • Metaforen

    • Passievol communiceren

    • Persoonlijk leiderschap

    • Persoonlijke ontwikkeling

    • De structuur van het psyche

    • Archetypes

    • Schaduw werk

    • Animus/Anima

    • Persoonlijkheid types van Carl Jung

AAN HET EINDE VAN EEN TRAINING KAN JE DIT GELEERD HEBBEN

    • Weet je hoe je de neocortex oftewel het gezonde verstand kan beïnvloeden

    • Hoe je het reptielenbrein om de tuin kan leiden

    • Kennis van de universele beïnvloedingsstrategieën van Cialdini

    • Je de gunfactor creëert

    • Kennis van salesstrategieën

    • Heb je ervaren hoe de symbolische taal van het onbewuste werkt

    • Kennis en ervaring in hoe emoties voor en tegen je werken

    • Ken je de kunst van de aantrekkingskracht

    • De verschillen tussen de man en de vrouw

    • Kennis van de ervaring van de beslissing vanuit het onbewuste

    • Kan je gebruik maken van diverse NLP strategieën

    • Ken je de taal van ‘hypnose’ 

    • Weet hoe je met een ander kan verbinden

    • Leer je beter waarnemen van wat de ander nu echt zegt en bedoelt

    • Kun je beter tot de kern komen in je gesprekken

    • Kan je passievol communiceren.

    • Ga je een proces van persoonlijke groei door

    • Krijg je inzicht in de psyche van de mens en vooral van jezelf

    • Kom je tot de ontdekking wat tegen je werkt

    • Kom je verbinding met polariteit in welke in je leeft

    • Ontdek je het verschil tussen het mannelijke en vrouwelijke in de (professionele) wereld en in jezelf

    • Kennis van de verschillende soorten persoonlijkheidstypes van Jung

    • Kan je antwoord geven op de vraag wie je bent en wat je echt wilt

    • Kan je op onbewust niveau verbinden met de ander

    • Weet je hoe je elk doel kan bereiken