DE KUNST VAN EEN BEDRIJFSACADEMIE

Trainingen/incompany of op locatie om van jouw medewerkers held(inn)en te maken!

CONTACT

DE BESTE PRIJS
Een goeie training voor je werknemers betekent niet alleen dat ze zullen groeien, ze worden ook gelukkiger en dat is onbetaalbaar.

KERN
Lang ergens over praten is zonde van de tijd. We duiken gelijk de diepte in om tot de kern van de zaak te komen.

LOCATIE
De locatie van de training bepalen we in overleg dit kan zowel op locatie als extern afhankelijk van het onderwerp van de training.

Een goed bedrijf biedt meer als alleen een vette salaris strook

HET PROBLEEM...

Een op de zes werknemers ervaart burn-out klachten. Dit is niet alleen werk gerelateerd. Als mens ben je de hele dag bezig met het vervullen van allerlei rollen. Je rol als ouder, als kind, als vriend(in), als partner maar ook je rol in een professionele omgeving. Als mens leer je om je als kind aan te passen in allerlei situaties welke enorm veel energie kosten. Je ontwikkeld maskers die niet in elke situatie voor je werken. Je werknemer is constant bezig zich aan te passen aan wat er van hem gevraagd wordt i.p.v. vanuit zijn eigen kracht zijn werk te doen.

Hierdoor ontstaan er allerlei conflicten zowel in de persoon zelf als buiten hem. Welke zich intern in het bedrijf kan uiten in ongewenst gedrag (gekronkel, roddelen, pesten, (seksuele) intimidatie enz.) en daar boven op wordt er niet meer (goed) gecommuniceerd. Met als gevolg dat er niet meer samengewerkt wordt en er allerlei eilandjes ontstaan.

Werkt je werknemer nu vaak buiten kantoor en komt hij of zij in contact met klanten dan zal zijn of haar onrust onbewust doorwerken op zijn of haar zakenrelaties. Hij of zij zal misschien zelfverzekerd overkomen maar zal van binnen niet zijn. Zijn of haar zakenrelaties zullen onbewust geen veilig gevoel krijgen bij deze persoon waardoor ze andere keuzes zullen maken dan voor jouw bedrijf te kiezen. 

Dit alles heeft tot gevolg heeft dat de productiviteit achter blijft, werknemers ziek worden of ergens anders gaan werken. Conclusie de verbinding is zowel intern als extern weg! Dit kost veel geld en leuker wordt het er niet op.

DE OPLOSSING

Zie de werknemer als collega, als mens. Herstel de verbinding. De verbinding in de persoon zelf en verbinding met de ander (collega's, zakenrelaties). Dit doe je door zonder oordeel de persoon te zien zoals hij of zij is. Te luisteren naar wat hij of zij nu echt zegt. Te voelen wat hij of zij voelt. Bovenal geef wat hij of zij nodig heeft. Anno nu draait het om meer dan alleen een (vette) salarisstrookje. We leven in een wereld waar veel gebeurt. Wil je dat je medewerkers groeien, krachtiger en aantrekkelijker worden. Geef ze wat ze nodig hebben. Een plek om zichzelf te zijn, zichzelf te ontdekken en daarin te groeien. Te leren verbinden met zichzelf en de ander. Te ontdekken wat er nu eigenlijk onbewust gebeurt. Hoe je dit kan beïnvloeden bij jezelf en bij de ander (altijd handig in zakelijke gesprekken). Hoe communicatie nu echt werkt. Hoe je nu echt luistert en tot de kern komt.

Zie iemand zoals hij of zij is en stimuleer deze te groeien als werknemer en als mens.

Want mensen die persoonlijk groeien worden gelukkiger en daar kan geen salarisstrookje tegen op.

(en worden productiever, krachtiger en aantrekkelijker en dat verdient zichzelf dubbel en dwars terug)

ALLEEN VOOR BEDRIJVEN DIE MET DE TIJD MEEGAAN

DOEL VAN EEN BEDRIJFSACADEMIE/TRAINING

Een bedrijfsacademie (of training) met als basis de levenskunstmethode is voor het bedrijf dat met de tijd meegaat. Het bedrijf dat weet dat er meer voor nodig is dan alleen een salaris strookje aan het einde van de maand. Het bedrijf wat oog heeft voor zijn medewerkers en inziet dat (persoonlijke) groei zich terug betaald. 


Gedurende de trainingen zullen je medewerkers op een andere wijze kennismaken met zichzelf en de ander. Medewerkers zullen op een andere wijze gaan waarnemen waardoor ze inzicht in (onbewuste) processen en gedrag gaan krijgen welke ze eerst niet hadden. Ze zullen leren verbinden op een andere wijze zowel met zichzelf als met de ander.


Hiermee zullen je medewerkers groeien, krachtiger en aantrekkelijker worden. Ook zullen ze minder bezig zijn met randzaken, gedoe en ergens om heen draaien. Ze zullen meer focus hebben om waar het werkelijk om draait en sneller tot de kern komen. Hierdoor krijg je gelukkigere medewerkers wat onbetaalbaar is. 



De 3 kernelementen

BEÏNVLOEDINGS

PSYCHOLOGIE

In deze training maken we gebruik van de wetenschappelijke technieken uit de  beïnvloedingspsychologie. Deze draait om doordringen in de diepte van het psyche van het zelf om daar bewust de onbewuste processen te activeren welke gedrag aanstuurt. Wat zit daar in het onbewuste?

DIEPTE
PSYCHOLOGIE

 We gebruiken de inzichten vanuit de diepte psychologie oftewel analytische psychologie van Carl Gustav Jung. Denk daarbij aan begrippen als archetypes en schaduwwerk. Wat werkt er diep vanuit ons onbewuste in ons door. Hoe integreren we dat in ons professionele leven.

NEURO LINGUÏSTISCH PROGRAMMEREN

We maken gebruik van strategieën uit de NLP.  NLP houdt zich bezig met wat mensen doen, voelen, denken. Hoe werkt dit intern en extern. NLP draait om krachtige technieken om doelen te bereiken, effectieve communicatie en persoonlijke ontwikkeling.

Het geeft inzicht in je onbewuste.

Waarin zijn wij de oplossing

Persoonlijke groei en ontwikkeling van personeel

Verbinden

Netwerken (hoe ga ik netwerken)

Gesprekstechnieken

Communicatieve vaardigheden

Creatief denken

Concept ontwikkeling

Beïnvloedingsstrategieën

Salesstrategieën

Samenwerken

NLP Technieken

Passievol communiceren

Persoonlijk leiderschap

Doelen bereiken

BEDRIJFSACADEMIE

Wil je in het bedrijf een eigen bedrijfsacademie starten met een op maat gemaakt ontwikkel traject. Ik kom graag met je in gesprek om te kijken welke mogelijkheden er zijn. Ook in combinatie mogelijk met een bedrijfscoach voor je werknemers.

TRAINING OP MAAT

Wil je graag een training op maat? Ik kom graag in gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

MEER WETEN?

Voel je vrij contact met me op te nemen. Geheel vrijblijvend kom ik graag thee (ik drink geen koffie) met je drinken om eens van gedachten te wisselen